Uzņēmuma ieguvumi no Google My Business lapas

Jānis Āboltiņš • 2019. gada 20. septembris

Nosakiet paši, ko Jūsu klienti par Jums redz internetā

Google neapšaubāmi ir galvenais informācijas ieguves avots ikdienā. Tomēr daudzu uzņēmumu īpašnieki  īsti nezina, kas ir Google My Business lapa un ko tā var viņiem dot. Daudzi zina, bet atstājuši to novārtā, taču ieguvumi no sakārtotas lapas ir pietiekami lieli, lai par to parūpētos. Google uzņēmuma lapa nosaka to, kā Jūs komunicējiet ar saviem klientiem – vai būs norādīts pareizs darbalaiks, vai klients Jūs ērti atradīs, vai viņš saņems pareizu informāciju par Jums. Ja Google automātiski izveidotā lapa būs ar nepareizu adresi, Jūsu klients iebrauks galīgos suņaburkšķos un diez vai būs pārāk apmierināts. 

Vispirms jāpaskaidro, ka vairumam uzņēmumu jau ir izveidotas Google My Business lapas, nemaz atļauju neprasot. Google ievāc informāciju par uzņēmumiem no visdažādākajiem avotiem internetā, lai parādītu to visos savos rīkos. Galvenokārt, kartēs, meklētājā, waze, taču šī informācija ir piesaistīta arī daudzām citām sistēmēm. Google mērķis ir parādīt maksimāli precīzu informāciju lietotājiem. Veidojot šīs lapas, Google izmanto mājaslapu saturu, dažādas nacionālās datubāzes un portālus, lietotāju atsauksmes, veic aptaujas, fotografē ielas skatus ar Google mašīnu u.c. Tāpēc uzņēmumiem, kuri jau kādu laiku strādā, nevajadzētu brīnīties, ka Google jau parādās ziņas par tiem. Tas, ko vajadzētu darīt, ir pieteikties par šīs lapas īpašniekiem un vericēt tās. 

Verifikācija visbiežāk notiek pa fizisko pastu. Jā jā, es nepārteicos. Google joprojām izmanto pastniekus visā pasaulē, nevis kaut kādus elektroniskos rīkus. 14 dienu laikā Jūsu pastkastītē pienāks vēstule ar verifikācijas kodu. Reizēm Google piedāvā arī verifikācijas kodu nosūtīt pa telefonu vai uz e-pastu. Tā tas parasti ir tad, kad daudzos informācijas avotos internetā ir norādīti vienādi telefoni vai e-pasti. Taču 80% gadījumu Jums kodu joprojām piegādās vecais, labais pastnieks. 

Verifikācijas rezultātā Google Jūs atzīs par konkrētā uzņēmuma īpašnieku. Līdz ar to tiek ņemtas vērā Jūsu veiktās izmaiņas un labojumi Jūsu uzņēmuma informācijā. Tas ir nosaukums, darbalaiki, darbības nozares, apraksts, saite ar mājaslapu un sociālajiem tīliem, precīza atrašanās vieta kartē un daudz kas cits. To visu Jūs tagad varēsiet pievienot un izlabot pareizi. Kā īpašnieks Jūs varēsiet komunicēt ar klientiem, atbildēt uz klientu atsauksmēm. Jūs varēsiet pieprasīt Google noņemt neatbilstošas vai sliktas fotogrāfijas, nepatiesas vai aizskarošas atsauksmes. Citiem vārdiem, Jūs būsiet savas informācijas saimnieks, Google Jūsu iebildumus ņems par pilnu. Jūs redzēsiet arī statistiku – cik reizes Jūsu informācija ir parādīta Google, cik bildītes apskatītas, cik reizes nospiesta poga uz mājaslapu, telefonu u.c. 

Taču ir vēl vairāki ieguvumi, kurus noteikti ir vērts pieminēt atsevišķi. 

Pirmkārt, tā ir iespēja izveidot mājaslapu jusulapa.business.site. Tā tiek gandrīz automātiski ģenerēta, izmantojot Jūsu ievadīto informāciju un vēl dažus papildinājumus un tā ir pilnīgi bez maksas. Tā ir responsīva, ļoti labi izskatās mobilajās iekārtās un, pats galvenais, tā indeksējas Google. Tas nozīmē, ka tā pilvērtīgi var aizvietot Jūsu pašu mājaslapu, vienīgi ir ierobežots apjoms un dizains. Taču, ja Jums savas mājaslapas vēl nav, tas ir ļoti labs variants. Uz turieni ir iespējams arī novadīt maksas reklāmas. Un arī tad, ja sava lapa Jums jau ir, - tas ir vēl viens papildus avots, kā cilvēki redz informāciju par Jums Google. Te būs, piemēram, saite uz manu Google My business bezmaksas mājaslapu https://25kadrs.business.site/.

Vēl viena fantastiska lieta ir iespēja pievienot preces un pakalpojumus, ko Jūs piedāvājiet ar visiem aprakstiem un cenām. Tās parādās ikvienam lietotājam kopā ar Jūsu uzņēmuma pamatinformāciju. Preces ir iespējams sadalīt vairākās kolekcijās, pievienot cenu diapazonus un pat pogas uz mājaslapu, kur tās aprakstītas sīkāk. Mobilajā telefonā blakus precēm uz ekrāna parādās podziņa, un Jūsu klients var uzreiz piezvanīt, lai noskaidrotu visu vajadzīgo. 

Vēl ir atsevišķa sadaļa jaunumiem, pasākumiem un dažādiem citiem paziņojumiem. Tur Jūs variet izlikt paziņojums par atlaidēm, akcijām, dažādiem pasākumiem, kurus rīkojiet. Tā ir fantastiska bezmaksas reklāma – šo informāciju redzēs simti un tūkstoši interneta lietotāju. Viesnīcām un un viesu namiem šī opcija nav pieejama, taču viņiem vietā nāk iespēja izlikt plašus un sīkus aprakstus par numuriņiem – kādas gultas, kur atrodas tualete, vannasistaba un kādas ērtības ir pieejamas. 

Un vēl – Jūs variet pievienot dažādu papildinformāciju par savu uzņēmumu. Tā atšķiras katrai darbības nozarei. Piemēram, vai Jūs pieņemiet maksājumu kartes, vai norēķinieties tikai ar naudu; vai iestāde ir draudzīga bērniem, vai drīkst ņemt līdzi suņus, vai ir Jūsu restorāns ir dārga vieta, vai ir WC u.c. 

Kā jau minēju raksta sākumā – tas ir jautājums par to, kā ikviens uzņēmums komunicē ar saviem klientiem. Par to, vai Jūsu klienti redzēs patiesu infiormāciju par Jums, viegli atradīs Jūsu uzņēmumu kartē, atbrauks pareizi ar navigāciju, novietos auto paredzētajā vietā, ienāks pa durvīm un pajautās pēc noskatītās preces. Vai arī klients atbrauks uz nepareizu vietu, kurā Jūs jau sen nedarbojieties, vai arī pēc darba laika beigām, jo Google My Business tas gluži vienkārši ticis norādīts nepareizi.  
Autors Tatjana Kosigina 2020. gada 26. marts
Th e body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Dzintra Lezdiņa 2020. gada 23. marts
Labdien visiem! Vēlos atgādināt par izmaiņām uzņēmumu darbalaikos sistēmā Google My Business, kas nepieciešami sakarā ar Corona vīrusa izplatību un ārkārtas situāciju valstī. Lūdzu, ļaujiet Jūsu klientiem un jebkuram citam cilvēkam redzēt, vai Jūs pašlaik strādājiet, vai tomēr esiet slēgti. Aicinu visus savus klientus, kuriem ir piekļuve Google My Business lapai, to izdarīt pašiem, vai arī sazināties ar mani, un es veikšu attiecīgas izmaiņas. Attiecīgu aicinājumu jau apmēram pirms nedēļas izteica arī Google. Google iesaka veikt sekojošas izmaiņas, kam pievienojos arī es. 1) Aktualizēt darbalaikus, 2) Aktualizēt telefonu - lai numurs tiešām būtu tas, pa kuru var sazvanīt, nevis, piemēram, stacionārais tālrunis slēgtā veikalā. 3) Izveidot un publicēt paziņojumu par darba režīmu ārkārtas stāvokļa laikā, cik lielā mērā Jūsu uzņēmumu tas ietekmē. 4) Pievienot šo informāciju arī pie uzņēmuma apraksta - lai tā sasniegtu pēc iespējas lielāku lietotāju skaitu. Google arī atgādina, ka nepieciešams kāds laiks, lai JŪsu veiktās izmaiņas tiktu parādītas visos rīkos. Tās var neparādīties uzreiz. Savukārt es varu informēt - ja gribēsiet nomainīt darbalaikus uz pilnībā slēgtu, vispirms, lūdzu, izdzēsiet visus Īpašos darbalaikus svētku dienās. Tie nevis vienkārši jānomaina uz slēgtu, bet jāizdzēš pavisam. Ja nebūs izdzēsti īpašie darbalaiki, sistēma neatļaus parastos darbalaikus atstāt slēgtus vienmēr. Google instrukcijas par šo tematu ir atrodamas šajā saitē: https://support.google.com/business/answer/9773423…
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 9. februāris
Vai ir iespējams nokārtot četrus Google Ads sertifikācijas eksāmenus vienā dienā? Atbilde ir - jā! Svētdiena ir veltīta kvalifikācijas celšanai, iegūstot visus piecus šobrīd pieejamos Google Ads sertifikātus: Search, Display, Video, Measurement un Shopping. Līdz ar to es priecīgi nopublicēju saiti uz savu Google Skillshop profilu, kas manu kvalifikāciju apliecina.
Show More